Podávání a vyřizování stížností

proti postupu poskytovatele při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami podle Zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování a na kvalitu nebo způsob poskytování sociálně-právní ochrany.

 

Stížnosti

§ 93

(1) Proti postupu poskytovatele při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami může podat stížnost

  1. pacient,
  2. zákonný zástupce nebo opatrovník pacienta,
  3. osoba blízká v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud zemřel, nebo
  4. osoba zmocněná pacientem.

Stížnost se podává poskytovateli, proti kterému směřuje; tím není dotčena možnost podat stížnost podle jiných právních předpisů. Podání stížnosti nesmí být osobě, která ji podala, nebo pacientovi, jehož se stížnost týká, na újmu.

(2) Pokud osoba, která podala poskytovateli stížnost (dále jen "stěžovatel"), s jejím vyřízením nesouhlasí, může podat stížnost příslušnému správnímu orgánu, který tomuto poskytovateli udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb. Zároveň uvede důvody nesouhlasu s vyřízením stížnosti poskytovatelem.

(3) Poskytovatel je povinen

  1. navrhnout stěžovateli ústní projednání stížnosti, pokud je to s ohledem na charakter stížnosti vhodné,
  2. vyřídit stížnost do 30 dnů ode dne jejího obdržení; tuto lhůtu může odůvodněně prodloužit o dalších 30 dnů; jde-li o stížnost, k jejímuž vyřízení je nepříslušný, je povinen ji do 5 dnů ode dne jejího obdržení prokazatelně postoupit věcně příslušnému subjektu; o prodloužení lhůty a postoupení stížnosti je povinen informovat stěžovatele,
  3. vést evidenci o podání stížností a o způsobu jejich vyřízení,
  4. umožnit stěžovateli nahlížet do konkrétního stížnostního spisu a pořizovat z něj kopie,
  5. jde-li o šetření stížnosti příslušným správním orgánem, poskytnout mu na jeho vyžádání včasnou a nutnou součinnost; to platí i pro poskytovatele, který poskytl související zdravotní služby.

Pokud stěžovatel nesouhlasí s vyřízením stížnosti ze strany poskytovatele zdravotních služeb, může podat stížnost příslušnému správnímu orgánu, tedy Krajskému úřadu Ústeckého kraje, odboru zdravotnictví, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem, zároveň uvede důvody nesouhlasu s vyřízením stížnosti poskytovatelem.

 


Kontakt

KOJENECKÉ ÚSTAVY ÚSTECKÉHO KRAJE příspěvková organizace

Most, Husitská 1683/2
PSČ 434 01


Telefon: 476 446 311
Fax: 476 446 399
ID datové schránky: hfiuyy9

Podatelna KÚÚK:
pracovní dny
od 8.00 do 14.00 hod